28.1.14

Update Januari 2014

 
Wat een drukte! Sorry dat ik afgelopen weken nauwelijks iets gepost heb, maar deze maand was ontzettend stressvol voor mij. Zo had ik gisteravond mijn profielwerkstuk presentatie, speelde ik deze hele maand in een voorstelling en had ik vorige week een examenweek. Doordat ik zo weinig geblogd heb de laatste tijd, begonnen mijn handen weer te jeuken. Nu dat ik eindelijk een beetje adem kan halen wat betreft mijn drukke agenda, heb weer zo'n zin om te bloggen. Vandaar dat ik vandaag jullie een beetje een beeld wil geven van mijn volle Januari.

Vrijdag 10 Januari was het na een lange repetitieperiode eindelijk zo ver, de première. Ik zal even uitleggen hoe ik in deze voorstelling terecht ben gekomen. Sinds drie jaar zit ik op Hofplein, een theater wat buitenschoolse spel, dans en zang lessen geeft aan jongeren. Na een auditieronde in het tweede leerjaar kreeg de kans om mee te spelen in een Hofplein productie. Ik koos voor een ''Vanavond in de kroeg'' voorstelling, waarbij de theaterzaal omgebouwd wordt tot een kroeg en de spelers dus heel interactief zijn met het publiek. Ik werd ingedeeld bij de zangvoorstelling ''Jules de Corte'' waarin een muzikale ode word gebracht aan blinde liedjesschrijver Jules de Corte. Samen met nog tien andere spelers hebben we onder leiding van Pim van Alten en Nils Schwartz een erg mooie voorstelling gemaakt. Zoals ik zei was de première 10 Januari. Hier wat foto's van die ontzettend leuke dag.
Samen met de dansgroep



Tijdens de voorstelling
 
Met Charlotte, Willemijn & Lillian, na afloop van de première
 
Afgelopen maandag had ik mijn profielwerkstuk (PWS) presentatie. Vanaf September vorig jaar ben ik samen met een vriendin (Laura Beau) bezig geweest met het maken van ons PWS. Op de meeste scholen wordt dit een Sectorwerkstuk genoemd, wat op hetzelfde neerkomt. Wij combineerde de drie vakken Vormgeving, CKV en Maatschappijleer. Ons onderwerp was: Hoe multimedia invloed heeft op jongeren en hun visie op perfectie. Hierin bespraken we hoe het komt dat jonge meisjes het nodig vinden om make-up te dragen en waarom de media zo'n uitgesproken schoonheidsideaal hebben. Wij waren ontzettend trots op het eindresultaat, wat we voor de Kerstvakantie inleverden. Maar toen moesten we nog een presentatie maken. Nu denk je misschien dat dat zo gedaan is. Maar omdat wij op een Theaterschool zitten word de presentatieavond als een erg groot iets gezien. Zo is het normaal om een liedje te zingen, te dansen of de hele inhoud van je verkleedkist aan te trekken. Dat laatste besloten Laura en ik te doen. We verkleedde ons als levensechte Barbies (omdat Barbie het hedendaagse schoonheidsideaal vertegenwoordigt) en smeerde kilo's make-up op ons gezicht. We konden twee levensgrote Barbiedozen regelen en gebruikte die bij de presentatie. Hier zijn wat foto's van de avond.


Op het scherm is de voorkant van ons PWS te zien
 
Laura & ik als Barbie's
 


 
 
Dat was mijn volgeplande Januari, nu lekker rustig aan doen.
 
Love,

Julie Joanne




4 opmerkingen: